info@monasi.ro

Învățământ tradițional sau alternativ?

Învățământ tradițional sau alternativ?

Cursurile online pe perioada pandemiei

Dacă pandemia zguduie sistemul de învațământ românesc având o treime dintre elevi care nu participă la cursurile online, totuși  există o creștere semnificativă la cursanții adulți care apelează la acest tip de cursuri având o căutare ridicată cursurile acreditate.

Cum spunea si fostul ministrul al Educației, Mircea Miclea puțin dur că: „Trebuie să ne intre foarte bine în cap că, de acum încolo, școala va îmbina învățarea clasică și cea online. Trecerea la această paradigmă înseamnă pregătirea personalului didactic pentru a face față acestei situații și dotarea școlilor și elevilor cu tehnologiile necesare. Acest lucru nu este o mare problemă în condițiile în care avem acces acum la atât de mulți bani și vrem să facem investiții, aceasta este o investiție foarte rentabilă”, spune fostul ministru al Educației. El mai subliniază că timp de zece ani a fost ingorată o prevedere din Legea Educației care stipula crearea cursurilor online, iar astfel România a fost prinsă din nou nepregătită: „10 ani s-a ignorat lucrul acesta. Am spus de mai multe ori cum trebuie făcute cursurile online și degeaba. Și acum suntem în situația aceasta”.

Această situație este evidentă și în urma consultării lansată de Consiliul Național al Elevilor la care au răspuns aproximativ 12.000 de elevi din clasele V-XII, în mare majoritate din mediul urban, 89%. Puțin mai mult de o treime dintre ei, 36,3%, au spus că școlile lor nu fac deloc cursuri online. Acolo unde se fac, elevii nu prea participă; doar 55% au spus că este prezentă toată clasa. Dintre cei care participă, 68% le consideră utile.

Potrivit raportului, principalele materii la care se organizează cursuri online sunt Limba și Literatura Română, Matematica și Limbile străine. Pentru recuperarea cursurilor, Consiliul Național al Elevilor propune mai multe măsuri, în special că nu trebuie înghețat anul școlar și trebuie evitată amânarea examenelor naționale. Ministerul Educației ar trebui să anuleze numărul minim de note care trebuie obținute de fiecare elev și să monitorizeze riguros eficiența cursurilor online. Şi, nu în ultimul rând, Guvernul trebuie să investească în pregătirea profesorilor pentru mediul digital, dar și în furnizarea infrastructurii: computere și abonamente la internet, pentru ca fiecare elev să aibă acces la digitalizarea educației.

Mai multe state europene au anunțat că pregătesc, în contextul pandemiei, clase mai mici, de maximum 15 elevi, completate de învățătură online, acolo unde se poate, iar întoarcerea la ore se face cu respectarea normelor sanitare și de distanțare socială pentru a se preveni înmulțirea numărului de îmbolnăviri.

În acest context, introducerea obligativității școlii online poate fi o metodă de a suplini învățarea față în față.

În plus, faptul că școala online a devenit obligatorie are și o parte bună, fiindcă astfel statul arată că procesul de învățare este important, indiferent ce formă ar lua.

Astfel dacă în majoritatea țărilor din UE și din lume cursurile online sunt destul de folosite, în România reticiența către aceste cursuri va trebui deăașită destul de repede pentru a putea continua educarea si calificarea atât a elevilor cât și a adulților pentur prima dată Guvernul acordând un interes concret și în aceasta ramură.

Un lucru important de menționat ar fi ca educația prin cursuri online are rezultate foarte bune mai ales comparativ cu învățământul tradițional întrucât are câteva avantaje remarcabile:

  1. Acest tip de cursuri sunt modalitatea cea mai bună de aprofundare de cunoștințe în ritm propriu.
  2. Ele sunt planificate și organizate într-o ordine secvențială și logică
  3. Materia poate fi asimilată de studenți într-o manieră proprie, fără a fi constrânși de prezență și sincronicitate.
  4. Cursurile online sunt o formă alternativă la educația tradițională, utilizând cele mai noi tehnologii și tehnici.
  5. Acest tip de educație  este potrivit pentru cei care nu au timp să participe la cursuri față-în-față sau autodidacticilor.

Iar cel mai interesant aspect stabilit după mai multe studii din Scandinavia este că majoritatea elevilor care nu au avut rezultate bune în sistemul de învățământ tradițional au rezultate excepționale în acest tip de învățământ.

Vă așteptăm să încercați cursurile online oferite de noi aici: https://www.monasi.ro/cursuri-online/

 

Lasă un răspuns